Opis sprawy: do naszej kancelarii zgłosiła się klientka, która zawarła umowę przedwstępną sprzedaży nieruchomości jako kupująca i zapłaciła za nią całą cenę. Podczas sporządzania aktu notarialnego okazało się, że sprzedający nie posiada zaświadczenia z Urzędu Skarbowego. Mimo to klienta wpłaciła całą cenę za nieruchomość, aby nie tracić terminu spotkania, a umowa została przekwalifikowana na umowę przedwstępną. W międzyczasie nieuczciwy sprzedawca darował nieruchomość swoim dzieciom, co miało na celu uniemożliwienie zawarcia z naszą klientką umowy przyrzeczonej.

Cel: unieważnienie umowy darowizny, doprowadzenie do zrealizowania postanowień zawartych w umowie przedwstępnej.

Działania: klientka zgłosiła się do naszej kancelarii na 2 dni przed terminem przedawnienia roszczeń z tytułu umowy przedwstępnej. Po przeanalizowaniu sprawy niezwłocznie wystąpiliśmy z dwoma powództwami. Pierwsze powództwo dotyczyło uznania umowy darowizny za nieważną względem małoletnich z powodu naruszenia praw wierzyciela, czyli naszej klientki i w toku postępowania zakończyło się sukcesem. Następnie w imieniu naszej klientki złożyliśmy pozew o zobowiązanie do złożenia oświadczenia woli o określonej treści w przedmiocie przeniesienia własności nieruchomości, która to czynność zastępuje zawarcie umowy przyrzeczonej.

Rezultat: Obie sprawy zostały wygrane. Dzięki działaniom naszej kancelarii klientka zaoszczędziła kilkaset tysięcy złotych, została wpisana do ksiąg wieczystych jako właściciel nieruchomości i obecnie cieszy się swoim domkiem nad jeziorem.

Wnioski: Umowa przedwstępna ma za zadanie ochronę interesów obu stron w transakcji sprzedaży nieruchomości i jako taka stanowi podstawę do dochodzenia roszczeń w przypadku niewywiązania się jednej ze stron z zawartych w niej zobowiązań. W skutecznym egzekwowaniu tego rodzaju umów pomogą Ci prawnicy z naszej kancelarii. Zgłoś się do nas, jeśli masz do czynienia z nieuczciwym sprzedawcą, który działając podstępnie, próbuje wprowadzić Cię w błąd lub oszukać w trakcie transakcji. Zapraszamy do kontaktu!